2. עקרונות האנימציה
א. על תנועה באנימציה
בכדי להבין את עקרונות האניציה אנו נצטרך להבין קודם איך הדברים פועלים באמת.
האנימטור חייב להבין ולקחת חלק בחשבון על כל תנועה שהאובייקט המונפש מתוכנן לעשות.
תנועה הינו גורם חשוב מאוד באנימציה ולכן צריך להבין ולהפנים דברים שלפעמים ניראים לנו ברורים מעליו.
בפרקים הבאים בעבודה אנחנו נתיחס בעיקר לגוף האדם ולתנועה שלו.
ובכדי להבין תנועה אנחנו נצטרך להבין את ה”תנועה המשנית”.
ב. תנועה משנית
תנועה משנית מוגדרת כהתנועה הנלוות לתנועה.
מה זה אומר?
תנועה משנית היא כל תנועה שיש לגוף זז פרט לתנועה הראשית (היזומה) שלו.
זה אומר שלכל תנועה יש את תנועה שניה שמתלווה לה. ניקח לדוגמא שער של דמות כשהדמות שלי הולכת אז היא מייצרת עוד תנועה חוץ מהליכה שזה
השער השער זז תוך כדי הליכה וזה מה שיוצר לנו תנועה משנית.
זה יכול להתבטע גם בבגדים או למשל בחיות בעלות זנב אז הזנב הוא התנועה המשנית שלהם כי זהו עוד גורם של תנועה בתוך דמות שהולכת.
* בסרטון זה לדוגמא אפשר לראות את אפקט התנועה המשנית בשער של הדמות. הדמות מנוענעת את השער ויוצר גל של תנועה חדשה לשער שלה
זוהי תנועה משנית.
ג.סייקל הליכה
להבין הליכה זה אחד הדברים החשובים ביותר באנימציה
שעליו נילווים הרבה גורמים אבל החלק החשוב ביותר הוא התנועה המשנית שבהליכה שעליו כבר הסברנו בסעיף האחרון- “תנועה משנית”.
לכן אחרי שהפנמתם את התנועה המשנית נסביר על התנועה עצמה דרך סייקל הליכה.
הכוונה בסייקל הליכה הוא להראות את הדמות שלכם הולכת נכון.
אחד האופציות בלהבין איך דמות באמת זזה זה להסתכל איך אנשים אחרים הולכים.
להסתמך על רפרנסים של דמיות הולכות אתם אפילו יכולים לצלם את עצמכם ולראות איך אתם זזים.
לדוגמא ישנו אתר שנותנים לכם רפראנסים להליכות רבות ושונות:
והינה כמה דוגאות לאנימציה בסייקל הליכה:
דוגמא נוספת זהו בלוג המרכז לכם מבחר שלם ומגוון לסייקל הליכה
ד. פעילות:
תרגול אנימציה של א,ב,ג.
בתרגיל הזה נצטרך עיפרון, מחק, דפי a4 לבנים ושולחן אור
ניקח את הדפים הלבנים ונישתמש בשולחן האור ליצור לנו הליכה של דמות לפי הרפרנסים שהראנו עד עכשיו.
תמספרו את הדפים שלכם מ 1 עד הסוף ותתחילו לצייר פריים אחרי פריים של הדמות שלכם
תחשבו על התנועה ממש כמו ברפרנסים.
בסוף תסרקו את הדפים ע"י הסורק ואת התמונות תכניסו לפלאש ותריצו את הסרטון.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה