ג. הסבר על סייקל הליכה + וידאו
להבין הליכה זה אחד הדברים החשובים ביותר באנימציה
שעליו נילווים הרבה גורמים אבל החלק החשוב ביותר הוא התנועה המשנית שבהליכה שעליו כבר הסברנו בסעיף האחרון- “תנועה משנית”.
לכן אחרי שהפנמתם את התנועה המשנית נסביר על התנועה עצמה דרך סייקל הליכה.
הכוונה בסייקל הליכה הוא להראות את הדמות שלכם הולכת נכון.
אחד האופציות בלהבין איך דמות באמת זזה זה להסתכל איך אנשים אחרים הולכים.
להסתמך על רפרנסים של דמיות הולכות אתם אפילו יכולים לצלם את עצמכם ולראות איך אתם זזים.
הינה תמונת הסבר לשלבים לציור לסייקל הליכה:
לדוגמא ישנו אתר שנותנים לכם רפראנסים להליכות רבות ושונות:
http://www.referencereference.com/index.html
והינה כמה דוגאות לאנימציה בסייקל הליכה:
http://www.youtube.com/watch?v=E59XrLqqI0c&feature=autoplay&list=PLA8BBC8D473368453&playnext=2
http://www.youtube.com/watch?v=oVLG8HN4yKM&feature=related
דוגמא נוספת זהו בלוג המרכז לכם מבחר שלם ומגוון לסייקל הליכה
http://walk-cycle-depot.blogspot.co.il/
ד. פעילות: תרגול אנימציה של א,ב,ג + שולחן אור+אנימציה קלאסית!! או אנימציה בפלאש! (על הפעילות הזאת נחשוב אחר כך)
3.סוגי אנימציה וטכניקה:
באנימציה ישנם הרבה סוגים של טכניקות מגוונות ליצירת אנימציה ואפילו יש את האופציה לשלבם אבל בשיעור שלנו אנו נתיחס לכל טכניקה בנפרד כדי שנוכל להתמקד על כל טכניקה בצורה הטובה ביותר.
א. אנימציה קלאסית
אנימציה המצולמת שלב אחרי שלב של תנועת הנושא, תמונה אחרי תמונה. לאחר הצילום התמונות מוקרנות במהירות, ונוצרת אשלית התנועה של האנימציה. ניתן ליצור את האנימציה בטכניקות שונות החל באנימצית חפצים, בובות, פלסטלינה, גזירי נייר, ציורים על נייר או על שקפים.
הקלסיקה של סופר מן וגם קצת מאחורי הקלעים
ב. קאט אאוט
יצירת הדמות מגזירות. בכך נמנעים מלצייר כל פריים מחדש ומשתמשים בחלקים בקיימים של הדמות ליצירת האנימציה.
אחת הדוגמאות הטובות ביותר לטכניקה היא הסדרה המפורסמת שעשויה כולה מקאט אאוט- סאוט פארק
ג. סטופ מושן
סטופ-מושן (Stop motion) הוא מונח כללי המשמש לתיאור טכניקת הנפשה בה גורמים לעצם פיזי לזוז בעצמו. מזיזים את העצם מעט בין תמונת מפתח אחת לשנייה ובכך יוצרים את האשליה כאילו העצם נע בעצמו כאשר צופים בכל תמונות המפתח ברצף. נעשה שימוש תדיר בדמויות עשויות פלסטלינה
לצורך הנפשת סטופ-מושן משום שקל יותר לעבוד עם פלסטלינה.
http://www.youtube.com/watch?v=gYEnCCJdDvs
רצף של תמונות:
http://www.youtube.com/watch?v=MtbQ4J3RfQ8&feature=player_embedded
ד. פלסטלינה
למרות שפלסטלינה היא תחום ששיך לסטופ מויישן היא גם טכניקה מאוד משמעותית בעולם האנימציה ולכן תוכלו להעמיק בנושא בכתבה הבאה:
ה. רוטוסקופ
בשיטה זו ישנה העתקה מרפרנס קיים בדר”כ מוידאו אבל יכול להיות גם מאנימציה קיימת.
זהו ציור על הפריים הקיים כבר ( הוידאו ) וכך נוצר לך סרט אנימציה שמסוגן כרוטוסקופ.
אחת הדוגמאות המרהיבות שעשו לפי השיטה הזאת בשנות ה80 היה הוידאו קליפ של
A-Ha - Take On Me
ו. תלת מימד
אנימציה תלת מימדית, מתרחשת בסביבה שיש בה 3 מישורים. בניגוד לדו מימד בו שני מישורים - גובה ורוחב, הרי שתלת נותן לנו חלון לתוך עולם תלת מימדי. זה יכול להיות סרט או משחק, עולם ריאליסטי, או פנטסטי. המשותף לכולם הוא שהם נראים כאילו יש הם בנויים מצורות בחלל ולא מקווים על נייר.
מאז ומתמיד ידעו אומנים ליצור אשליה של תלת מימד בתמונות שטוחות. אבל היכולת ליצור עולם עקבי, שבו ניתן להראות דמות מכל הכיוונים ולהניע אותה בצורות שונות, הגיעה בזכות התחזקות המחשב ותיכנות מאוד מורכב.
אמיצה
ז. פעילות:
עלייך להכין דמות סטאטית לפי טכניקה שתבחר, ולצייר אותה: אן פאס, פרופיל וגב.
לדוגמא:
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה